تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/18 - 00:48
کد خبر: 475351

آموزش عالی در هفته ای که گذشت،

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد از امروز / سرشبکه‌های فروش سوالات کنکور دستگیر شدند

 آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد از امروز  /  سرشبکه‌های فروش سوالات کنکور دستگیر شدند

موضوعاتی که مورد بررسی قرار می دهیم شامل، هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی تهران هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد و در قبال توهین به مقدسات دین مبین اسلام ذره‌ای درنگ نخواهیم کرد و آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد از امروز و دیگر موارد که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»موضوعاتی که مورد بررسی قرار می دهیم شامل، هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی تهران هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد  و  در قبال توهین به مقدسات دین مبین اسلام ذره‌ای درنگ نخواهیم کرد و  آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد از امروز و دیگر موارد که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

 آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد از امروز

 سازمان سنجش آموزش کشور مهلت مجدد انتخاب رشته‌های تحصیلی برای مجازین به انتخاب رشته‌ در آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ که تاکنون انتخاب رشته نکرده‌اند (به غیر از رشته‌های دارای شرایط خاص و آزمون عملی) را اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

 در قبال توهین به مقدسات دین مبین اسلام ذره‌ای درنگ نخواهیم کرد

 بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت اقدام اسلام ستیزانۀ دولت سوئد منتشر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ(جزئیات بیشتر)

هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی تهران هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد

 هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان تهران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم اعلام کرد: در کشور سوئد از تمام مسلمانان جهان می‌خواهیم که در مقابل این اقدام نکوهیده دولت سوئد عکس‌العمل نشان دهند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِین وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا (اسراء/۸۲)(جزئیات بیشتر)

 غول کنکور ترس ندارد

شمارش معکوس برای برگزاری کنکور شروع شده است. این روزها برای خیلی از کنکوری‌ها روزهای سختی هست. چون تا چند روز دیگر باید در آزمون سرنوشت‌ساز کنکور شرکت کنند. این کلمه «سرنوشت‌ساز» خیلی خاص است و همین هم هست که بار سنگینی به کنکور می‌دهد تا آنجا که از عنوان «غول» برای کنکور یاد می‌شود.

اما آیا واقعا کنکور، غول هست؟ چرا؟ خوب چرا می‌گویند غول؟ شاید چون خیلی وحشتناک است؟ اما واقعیتش این است که کنکور غول نیست؟ اصلا وحشتناک هم نیست؟ کنکور حتی دیگر سرنوشت‌ساز هم نیست.(جزئیات بیشتر)

۵ هزار کدرشته محل کارشناسی با شاخص های شغل و متقاضی بررسی می شوند

قاسم عمو عابدیینی صبح امروز در حاشیه نشست خبری پنجمین اجلاس کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، درباره حذف یک هزار کد رشته محل توضیح داد: در راستای بحث آمایش آموزش عالی ما باید به این نکته توجه داشته باشیم، وقتی رشته‌ای ایجاد می‌شود و جوانی وارد این رشته شده و تحصیل می‌کند باید توانمند باشد تا بتواند شغل‌های موجود را اختیار کند این یک موضوع است و موضوع دوم اینکه آیا این رشته و شغل در جامعه وجود دارد؟ اگر وجود دارد تعداد فارغ التحصیلان ما به اندازه‌ای هستند که آن را پوشش دهند یا اینکه تعداد آنها به حدی زیاد است که تعداد زیادی از آنها بیکار خواهند ماند.(جزئیات بیشتر)

تشکل‌های دانشجویی برای نخستین بار از شورای نگهبان بازدید کردند

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان برای اولین بار و در یک بازدید ۵ ساعته در صحن این شورا حاضر شدند.

دانشجویان در این دیدار مباحثات فقها و حقوقدانان درخصوص مصوبات مجلس را مشاهده کردند و با اعضای شورای نگهبان به گفت‌وگو نشستند.(جزئیات بیشتر)

امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است

محمدحسین حاجیلو با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از امنیت آزمون‌ها، گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود، مورد حمایت قاطبه مردم و از جمله مصادیق حقوق عامه است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از رسانه‌ها در مورد پیگیری سلامت برگزاری آزمون سراسری، خاطرنشان کرد: توجه رسانه‌ها به اهمیت سلامت آزمون سراسری ستودنی است و البته باید در مورد بازنشر برخی ادعا‌های پوچ و شایعات بی‌اساس دقت نظر به عمل آید تا آرامش داوطلبان در آستانه آزمون دچار خدشه نشود. بدیهی است اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دقیق به داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها در مورد اهداف گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری موجب پیشگیری از مشکلات بعدی برای این عزیزان خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

تحول‌گرایی رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان است

 میثم شهبازی معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، گفت: رویکرد‌های جدید بنیاد ملی نخبگان مبتنی بر تحول گرایی، اثرگذاری، امیدآفرینی و شناسایی فعال است.

او ادامه داد: رابطه بنیاد نخبگان با جامعه نخبگانی باید دو سویه، بر پایه تعامل و با هدف حل مسائل اساسی کشور باشد.(جزئیات بیشتر)

 دفتر تحکیم وحدت: دولت سوئد نشان داد آزادی‌بیان در غرب در حد همان شعار است

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای در محکومت هتک حرمت به قرآن تاکید کرد: دولت سوئد بار دیگر با این اقدام خود که در مغایرت با موازین بین المللی و ارزش‌های حقوق بشر نیز می‌باشد، اثبات نمود دم زدن از مواردی نظیر احترام به عقاید و آزادی بیان در جوامع غربی، صرفاً در حد همان شعار است و در عرصه‌ی عمل غرب خود بزرگ‌ترین ناقض این شعارهاست.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِأفواهِهِم و اللهُ مُتِمُّ نورِه وَ لو کَرِهَ الکافِرون
مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.(جزئیات بیشتر)

 در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با اعضای شورای نگهبان چه گذشت؟

در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در یک بازدید ۵ ساعته در صحن شورا حاضر و مباحثات فقها و حقوقدانان درخصوص مصوبات مجلس را مشاهده کردند و با اعضا به گفت و گو نشستند.(جزئیات بیشتر)

کنکوری‌هایی که اطلاعات کارتشان مشکل دارد، بخوانند

همزمان با آغاز فرایند توزیع کارت نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲، محل و نحوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای شهرستان انتخابی آنان و آنچه در تقاضانامه ثبت نام، مشخص کرده‌اند، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شد.

کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از امروز یکشنبه ۱۱ تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار داد و شرکت کنندگان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ برای شرکت در امتحان لازم است از امروز با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور، یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.(جزئیات بیشتر)

کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شد

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب در صبح و عصر روز‌های چهارشنبه ۱۴ و پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه در۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، برای شرکت در امتحان لازم است از امروز یکشنبه ۱۱ تیر به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه نمایند.(جزئیات بیشتر)

برنامه‌ریزی برای اتمام بی‌سوادی پایه

علیرضا عبدی گفت: مراکز یادگیری محلی، ظرفیت مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق برگزاری کارگاه‌های مهارتی و حرفه‌ای را دارند. برنامه‌ریزی کارگاه‌های حرفه‌ای متناسب با شرایط و نیاز منطقه در مراکز یادگیری محلی منجر به اشتغال‌زایی برای سوادآموزان که اکثرآن‌ها از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، می‌شوند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: هدف اصلی ما، در نهضت سوادآموزی این است که در کمترین زمان ممکن و تا پایان دولت سیزدهم، بی‌سوادی پایه تمام شود و به سمت تعریف جدیدی از سواد و سواد‌های مهارتی پیش برویم.(جزئیات بیشتر)

 آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دستیاری

 رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از آغاز فرایند انتخاب رشته محل پنجاهمین آزمون دستیاری خبر داد.

دکتر محمدمهدی نوروزشمسی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: فرایند انتخاب رشته‌محل آزمون دستیاری از صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۷ تیر ماه ادامه دارد. داوطلبانی که مجاز شده‌اند در این بازه زمانی می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

کارورزی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم قابل اجراست

علی‌حسین رضایان، رئیس دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: می‌توان کارورزی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ا را در قالب پایان‌نامه و رساله به این صورت منظور کرد که دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، قبل از تصویب پایان‌نامه و رساله، با توجه به علاقمندی‌شان به یک صنعت معرفی شوند و چالش‌ها و مسائل آن صنعت را احصا نمایند و تصویب موضوع و پروپزوال منوط به حضور در صنایع و شرکت‌ها و حل مسائل آن‌ها باشد. به این ترتیب دانشجویان با توجه به گرایش خود، به بخش‌های مختلف جامعه مراجعه و چالش‌ها را در محیط‌های واقعی بررسی کنند و در ادامه، موضوع پایان‌نامه را تعریف نمایند.(جزئیات بیشتر)

محکومیت جسارت به ساحت نورانی قرآن کریم/ سازمان‌های بین‌المللی برخورد کنند

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای جسارت به قرآن کریم را محکوم کرد و خواستار برخورد سازمان‌های بین‌المللی با این توهین آشکار شد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
《نحن نزل الذکر و انا له لحافظون》
خدا را سپاس که کتاب آسمانی قرآن را بر بشریت نازل فرمود تا چراغ پر فروغ ابدیت در راهنمایی و هدایت به سوی رستگاری آحاد انسان‌ها باشد.(جزئیات بیشتر)

شرایط پرداخت وام دانشجویی پیاده‌روی اربعین حسینی اعلام شد

 مسعود گنجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پرداخت وام‌های دانشجویی گفت: تمام وام‌های دانشجویی پرداخت شده است، فقط وام شهریه باقی مانده که تا پایان ماه جاری (تیرماه ۱۴۰۲) پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری برای ثبت نام وام‌های تحصیلی، شهریه، ودیعه مسکن و وام ضروری در سامانه صندوق فرصت داشتند که امسال حدود ۶۳ هزار نفر برای وام تحصیلی، ۳۰ هزار نفر وام شهریه، ۲۰ هزار نفر وام ضروری و بیش از یک هزار نفر هم برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: وام تحصیلی تا سوم تیرماه و وام ضروری هم تا هفتم تیرماه پرداخت شد، وام شهریه نیز تا آخر تیرماه به حساب دانشگاه‌ها واریز خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

 بسیج دانشگاه الزهرا: مدعیان آزادی بیان در غرب اگر جرات دارند از هلوکاست بگویند

 بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قرآن سوزی در سوئد اعلام کرد: به دلدادگان غرب و به خواب رفتگان باید گفت اگر جرأت دارید در همین کشورهای به ظاهر مدافع آزادیِ بیان درباره‌ هلوکاست سوالی بپرسید، یا از اعمال خبیثانه رژیم غاصب صهیونیستی سخن بگویید؛ از جنایت‌ها، فتنه‌انگیزی‌ها و جنگ‌طلبی‌های دول آمریکایی و غربی بپرسید تا پوشالی بودن تمام شعارهای حقوق بشری آن‌ها برای شما روشن شود.(جزئیات بیشتر)

 برغمدی‌ دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه شد

 انتخابات‌ هفتمین دوره‌ انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ علّامه‌طباطبایی‌(ره) با‌ مشارکت‌ ۱۴۱۲ دانشجو این‌ دانشگاه‌ برگزار و‌ پس‌ از‌ تشکیل اولین جلسه‌ شورای‌ عمومی‌، اعضای‌ شورای‌ مرکزی‌ این‌ انجمن‌ مشخص‌ شدند‌.(جزئیات بیشتر)

هشدار به داوطلبان کنکور؛ عاقبت شوم عضویت در کانال‌های تقلب

 محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از امنیت آزمون‌ها گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود، مورد حمایت قاطبه مردم و از جمله مصادیق حقوق عامه است.

وی با تشکر از رسانه‌ها در مورد پیگیری سلامت برگزاری آزمون سراسری خاطرنشان کرد: توجه رسانه‌ها به اهمیت سلامت آزمون سراسری ستودنی است و البته باید در مورد بازنشر برخی ادعاهای پوچ و شایعات بی‌اساس دقت نظر به عمل آید تا آرامش داوطلبان در آستانه آزمون دچار خدشه نشود.(جزئیات بیشتر)

آقای مکرون طرح‌هایی که برای تهران داشتید در پاریس اجرا شد

 محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در یادداشتی با اشاره به ناآرامی‌های فرانسه عنوان کرد: آقای مکرون وقتی با اپوزیسیون خارج نشین ایران دیدار می‌کرد فکرش را هم نمی‌کرد که به زودی طرح‌هایی که برای تهران، سقز، ایذه و... داشتند در پاریس، لیون، مارسی و... اجرا شود.

در متن یادداشت رئیس سازمان بسیج اساتید کشور آمده است:(جزئیات بیشتر)

سندی ننگین بر دوگانه بودن دموکراسی و آزادی بیان غرب

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج در محکومیت توهین به قرآن کریم توسط دولت سوئد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا/و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است

هتک حرمت قرآن کریم درست در روز عید بزرگ مسلمانان نه تنها توهین به همه‌ی مسلمانان جهان بلکه توهین به پیروان دیگر ادیان الهی است.ما بارها شاهد توهین به این کتاب مقدس و هتک حرمت آن در کشورهای غربی بوده‌ایم اما این اقدام شنیع دولت سوئد در رابطه با عدم برخورد قانونی با فرد عامل این اقدام و دفاع از آن به عنوان آزادی بیان، قابل بخشش نبوده و محکوم است و نشان از ذلت و خواری دولت‌های غربی دربرابر حقانیت این کتاب آسمانی و ترس از نشر معارف عمیق و حیات بخش آن در جهان است.(جزئیات بیشتر)

اینترنت در زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ قطع نمی شود

دکتر عبدالرسول پورعباس در یک برنامه تلویزیونی با تشریح نحوه برگزاری نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: همانطور که از سال گذشته برای امنیت آزمون تلاش کرده ایم و سازمان سنجش تمام قد پای کار آمده است تا آزمونی سالم را در پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: در نوبت دی ماه کنکور ۱۴۰۲ با تمهیداتی که اندیشیده شد که حتی یک مورد تقلب گزارش نشد. ما یک نرم افزار قوی داریم که تمام داوطلبان را سوال به سوال و جواب به جواب مقایسه می کند.

پورعباس گفت: در بحث تشابه سوالات صحیح و سفید را کنار می گذاریم و سوالات غلط را بررسی می کنیم و اگر بیش از ۴۰ درصد تشابه باشد امکان تقلب وجود دارد. در نوبت اول ۱۴۰۲ هیچ موردی گزارش نشد. در سال گذشته به دلیل همین تشابه هزار نفر مجبور به گذراندن آزمون رفع شبهه شدند. امسال هم این نوید را می دهم که امانت دار هستیم. پاسخنامه های شخصی سازی شده و تعدد دفترچه برای این منظور است که زمانی که دفترچه در اختیار داوطلب خواهد بود، کاهش یابد.(جزئیات بیشتر)

اقدامات سازمان سنجش برای مقابله با سودجویان کنکور

محمدحسین حاجیلو، رئیس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود، مورد حمایت قاطبه مردم و از جمله مصادیق حقوق عامه است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از رسانه‌ها در مورد پیگیری سلامت برگزاری آزمون سراسری، خاطرنشان کرد: توجه رسانه‌ها به اهمیت سلامت آزمون سراسری ستودنی است و البته باید در مورد بازنشر برخی ادعا‌های پوچ و شایعات بی‌اساس دقت نظر به عمل آید تا آرامش داوطلبان در آستانه آزمون دچار خدشه نشود.(جزئیات بیشتر)

باید بر روی اندیشمندان و متفکران سرمایه گذاری کنیم

محمد علی زلفی گل ، وزیر علوم در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی نقد، مناظره و اجلاس ملی سرآمدان آموزشی گفت: دانشجویان کارشناسی کشور از بدو ورود تا پایان تحصیل  از دانشگاه استاد راهنمایی خواهند داشت که آن‌ها را در همه امور اعم از شخصی، درسی و ... راهنمایی و مشاوره خواهند کرد.

به گفته وی دانشگاه پیشرو ، نیاز آفرین است. در واقع دانشگاه پیشرو بر روی مزیت‌های نسبی که جامعه امروز دارد سرمایه گذاری نمی‌کند بلکه روی مزیت‌های ایجادی سرمایه گذاری خواهد کرد. دانش و فناوری مزیت‌های ایجادی هستند که ثروت، قدرت و امنیت جدید ایجاد خواهند کرد.(جزئیات بیشتر)

اعزام شانزده تکواندو کار دانشجویان پسر و دختر به چنگدو

تیم ملی تکواندو دانشجویان ایران در سی یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان شرکت خواهد کرد که به همین منظور از سوی کمیته فنی و مربیان ترکیب نهایی تکواندوکاران پسر و دختر اعزامی به این رقابت‌ها معرفی شدند.

بنابراین گزارش ترکیب تیم ملی دانشجویان در دو بخش پسران و دختران در اوزان مختلف به شرح زیر است:

در بخش پسران:
مهدی حاجی موسایی (وزن ۵۴- کیلو گرم)، علیرضا حسین پور (وزن ۵۸- کیلو گرم)، عرفان بزرگی (وزن ۶۳- کیلو گرم)، محمد صادق دهقانی (وزن ۶۸- کیلو گرم)، میر هاشم حسینی (وزن ۷۴- کیلو گرم)، مهدی برخورداری (وزن ۸۰- کیلو گرم)، آرین سلیمی (وزن ۸۷- کیلو گرم) و علیرضا نادعلیان (وزن ۸۷+ کیلو گرم)(جزئیات بیشتر)

 جزئیات آماری نوبت دوم آزمون سراسری تشریح شد

علی صدر معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان کشور برگزار می‌شود، تعداد یک میلیون ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر در مجموع در این آزمون شرکت کردند که البته اگر افراد مشترک با آزمون نوبت اول دی ماه را در نظر نگیریم این تعداد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است.

به گفته صدر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی صبح ۱۴ تیر، گروه هنر بعدازظهر ۱۴ تیر، گروه علوم تجربی صبح ۱۵ تیر و گروه زبان در بعداز ظهر ۱۵ تیر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

محدودیت‌ تردد در روزهای برگزاری کنکور در دانشگاه شریف

با توجه به برگزاری کنکور سراسری طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی شریف، ورود تمامی دانشجویان به پردیس اصلی دانشگاه در روزهای مذکور ممنوع بوده و کلیه کلاس‌های درسی و آزمایشگاه‌ها در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه تعطیل است..(جزئیات بیشتر)

افزایش ظرفیت فلوشیپ ناباروری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت

 به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در این خصوص گفت: تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش رشته فلوشیپ (دوره تکمیلی تخصصی ناباروری)، ۲۲ نفر در سال بود که با توجه به میزان نیاز کشور و تعداد فارغ التحصیلان و با همکاری همکاری بورد تخصصی زنان و معاونت بهداشت این نتیجه حاصل شد که این میزان فلوشیپ نیاز کشور را برای مدت سه سال برطرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، با طرح و تصویب موضوع در شورای معین و نشست شورا، میزان جذب افراد در رشته فلوشیپ افزایش یافت و غیر از ۲۲ نفر، تعداد ۸ نفر دیگر هم اضافه شد با این شرط که آنها شهریه پرداخت نکنند و به جای آن تعهدات خودت را در دانشگاه‌های محل خدمت تعیین شده بگذرانند.(جزئیات بیشتر)

وزارت امورخارجه و قوه قضائیه برای مجازات عاملان توهین به قرآن پیگیری بین المللی داشته باشند

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان هرمزگان در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ
قرآن کریم، نور حقیقت و کلام نورانی خداوند منان است که کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی و سرشار از پیام‌ها و آموزه‌های حقیقی  برای هدایت بشر در مسیر صحیح زندگی و سعادت در هر زمان و هر مکانی است و روز بروز دل‌های بیشتری را به معنویت، اخلاق و توحید نزدیک می‌کند.

 بدون شک حکومت ها و جریاناتی که پشت پرده اهانت افراد پست و حقیر به ساحت نورانی قرآن کریم هستند و به آنها اجازه چنین اعمالی را می دهند نه تنها در دیدگاه مسلمانان بلکه از نظر آزادی خواهان و معتقدان به ادیان الهی، منفورند و البته در این جنایت شریک هستند.(جزئیات بیشتر)

نسلی جدید از سیگنال‌یاب‌ها را رونمایی می‌کنیم/۱ تا ۱۰ سال محرومیت از آزمون برای متقلب‌ها

عبدالرسول پورعباس امروز دوشنبه و در نشست خبری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ با اشاره به تغییرات در برگزاری این آزمون اظهار داشت: نتایج اولیه مرداد و نتایح نهایی در شهریور اعلام می شود. یکی از تغییرات، «تشکیل یک پروفایل یا کارپوشه شخصی برای هر داوطلب» است که همیشه برای وی معتبر خواهد بود در همه آزمون ها برای وی باقی می ماند.

وی ادامه داد: سامانه برگزاری آزمون کنکور ۱۴۰۲ کاملا ماشینی شده است و هیچ فرایند دستی در آن نمی توانیم وارد کنیم، سیستم طوری طراحی شده که هیچ کس نمی تواند به طور دستی اطلاعاتی وارد آن بکند.

پورعباس افزود: از روز گذشته چندین مورد اعتراض نسبت به اطلاعات داوطلب داشتیم ولی با توجه به تدابیری که انجام شده است و پیشتر به داوطلبان موارد مغایرت را اطلاع دادیم، اکنون امکان ویرایش اطلاعات را نداریم و هر داوطلبی که سر جلسه حاضر نشود، به عنوان غایب محسوب می شود.(جزئیات بیشتر)

افتتاح خانه خلاق و نوآوری دانشجویان دانشگاه تهران

خانه خلاق و نوآوری دانشگاه تهران با محوریت حمایت اجتماعی و با هدف تسهیل فرآیندهای تجاری‌سازی محصولات فرهنگی افتتاح شد.

معاونت فرهنگی دانشگاه تهران با همکاری معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری و دینی و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران، اولین خانه خلاق دانشجویی با هدف تسهیل فرآیندهای فرآیندهای تجاری‌سازی محصولات فرهنگی افتتاح کرد.(جزئیات بیشتر)

اینترنت حوزه‌های برگزاری کنکور قطع نمی‌شود/ساعت شروع آزمون تغییری نمی‌کند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت حوزه های کنکور قطع نمی شود، گفت: آزمون صبح راس ساعت ۸ و آزمون های بعد از ظهر نیز ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه نشست خبری امروز ضمن تشریح جزئیات برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲، با اعلام اینکه اینترنت در روزهای برگزاری کنکور قطع نمی‌شود، گفت: در بستر اینترنت تقلبی صورت نمی‌گیرد چرا که برای تقلب لازم است از سوالات عکس گرفته شده و به بیرون ارسال شود، همچنین در تقلب باید با حمایت گروهی سئوالات و پاسخ‌ها تهیه شود. مهم برگشت پاسخ به جلسه امتحان مهم است که از این کار نیز با طراحی سیگنال هایی مانع می شویم.(جزئیات بیشتر)

 تاریخ، محل و زمان مصاحبه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، به اطلاع تمام داوطلبان دعوت شده به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ و دوره بدون آزمون این مقطع ویژه استعدادهای درخشان که در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام به منظور شرکت در مصاحبه اقدام کرده‌اند و همچنین متقاضیان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون اختصاصی دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ واحدهای ارس، کیش و امارات می‌رساند از امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی https://ssp.iau.ir نسبت به دریافت اطلاعات فوق اقدام کنند.

داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری تخصصی لازم است با استفاده از کددسترسی انتخاب رشته و کد ملی نسبت به دریافت اطلاعات تاریخ، زمان و محل مصاحبه خود اقدام کنند.

همچنین داوطلبان دوره بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان و مرحله تکمیل ظرفیت آزمون اختصاصی دکتری تخصصی واحدهای ارس، کیش و امارات می‌توانند یا وارد کردن کد ملی، شماره شناسنامه و سال تولد خود اطلاعات تاریخ، زمان و محل مصاحبه خود را دریافت کنند.(جزئیات بیشتر)

اعزام ۸ ووشو کار به رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان

 به منظور شرکت در مسابقات یو نیورسیاد دانشجویان جهان ترکیب نهایی تیم ملی ووشو و کادر فنی به این رقابت‌ها اعلام شد.

بنا براین گزارش تیم ملی ووشو دانشجویان با ترکیب ۸ ورزشکار دختر و پسر زیر در دو بخش ساندا و تالو در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

در بخش پسران:
در بخش ساندا: در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم شجاع پناهی گله کلایی، در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم حمیدرضا سهندی و در وزن منهای ۸۰ کیلو گرم علی خورشیدی ربیع، به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.
سید محمد حسینی و شاهین بنی طالبی نیز تالوکاران کشورمان در یونیورسیاد هستند.(جزئیات بیشتر)

آقایان نماینده؛ فاین تذهبون؟ / فضاسازی عده‌ای مغرض نمایندگان را دچار غفلت نکند!

سه تشکل دانشجویی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون بخشنامه اخیر معاونت سیاسی وزارت کشور در نامه‌ای تاکید کردند: صریحا می گوییم؛ تصمیم معاونت سیاسی وزارت کشور تصمیمی بجا، صحیح و عاقلانه بوده است و حمایت قاطعانه خود را از این حرکت و تصمیم انقلابی، اعلام می داریم.

جنبش دانشجویی قویا اعلام می کند که از نظر ما موارد مطرح شده در آن بخشنامه نه تنها زیر سوال بردن شان نمایندگی نمایندگان نمی باشد بلکه سد مقاومی است برای اقدامات غلط آن عده اقلیت و اندک که فرصت باقی مانده مسئولیت را بیش از آنکه به فکر حل مسائل مردم باشند به آینده خود فکر میکنند.(جزئیات بیشتر)

رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی اهانت به قرآن کریم در سوئد، ضمن محکوم کردن این حرکت زشت و ناپسند غربی‌ها گفت: اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، ضلالت غربی‌ها را نشان می‌دهد و این عمل آن‌ها بیانگر نفوذ و سیل عظیم اسلام گرایی در غرب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به نحوه اجرا، چگونگی و تشریح برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها گفت: ایام تابستان فرصت خوبی برای برنامه ریزی برای انواع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان است. امروزه بیشترین ارتباط و تعاملات دانشجویان با کارکنان است و باید از این ظرفیت دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف و راهبرد‌های کلان توسعه فرهنگی استفاده کرد.(جزئیات بیشتر)

محدودیت تردد در روزهای برگزاری کنکور در دانشگاه صنعتی شریف

بر این اساس، با توجه به برگزاری کنکور سراسری در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی شریف، ورود تمامی دانشجویان به پردیس اصلی دانشگاه در روز‌های مذکور ممنوع بوده و کلیه کلاس‌های درسی و آزمایشگاه‌ها در روز چهارشنبه ۱۴ تیر تعطیل است.

همچنین اعضای هیئت علمی، دانشجویان دکتری و پژوهشگران پسادکتری محدودیت تردد ندارند.(جزئیات بیشتر)

 ۴۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی فرهنگیان اختصاص یافت

 نقی سیاهکالی مرادی بعد از ظهر دوشنبه در نشست توانمندسازی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان نواحی و مناطق استان قزوین اظهار کرد: همه ما باید قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدانیم و همه باید سعی کنیم بهترین، خالص‌ترین و متدین‌ترین نیرو برای جمهوری اسلامی باشیم.

وی افزود: نقش بسیج از اول انقلاب اسلامی تاکنون، نقش مؤثر و آشکاری است و هرجا شرایط برای کشور سخت شد، تفکر بسیجی به کمک کشور آمد.

این مسئول با بیان اینکه بسیج فرهنگیان و دانش آموزی تکمیل کننده مأموریت‌های آموزش و پرورش است تصریح کرد: باید از ظرفیت بسیج برای ورود نیروهای مؤمن و متدین انقلابی به آموزش و پرورش استفاده کنیم.(جزئیات بیشتر)

 اقدام نمادین بسیج دانشگاه علامه در واکنش به سرکوب مردم فرانسه

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با نصب پلاکارد و فضاسازی مقابل سفارت فرانسه در تهران به سرکوب اعتراضات مردمی در این کشور واکنش نشان داد.

به گفته یکی از دانشجویان این فضاسازی در جهت برخوردهای دوگانه غرب و فرانسه و همچنین تذکر به فاجعه قتل یک نوجوان ۱۷ ساله در کشور فرانسه انجام شد.(جزئیات بیشتر)

پیگیری دانشگاه پیام نور برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری

به نقل از دانشگاه پیام نور، پیمان آقایی سرپرست مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام نور در مراسم تکریم و معارفه سرپرست مرکز بین‌المللی قشم که با حضور سلطانی احمدی معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی استانهای دانشگاه برگزار شد، گفت: دریافت مجوز دوره‌های دکتری بر اساس سوابق تحصیلی در تمامی رشته‌های دارای مجوز دانشگاه در مراکز بین‌الملل داخل از اولویتهای اصلی مرکز امور بین‌الملل در سال جاری است.

آقایی گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در مراکز قشم و کیش را در نیم‌سال دوم سال تحصیلی جاری اتفاقی مهم در شکوفایی و پویایی مراکز بین‌الملل داخل دانست و تاکید کرد این روند رو به جلو را با دریافت مجوز دوره‌های دکتری تکمیل خواهیم کرد.(جزئیات بیشتر)

امروز آخرین مهلت دریافت کارت کنکور/آغاز رقابت داوطلبان از فردا

مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در حالی امشب پایان می‌یابد که داوطلبان سه گروه آزمایشی انسانی، ریاضی و هنر از صبح فردا رقابت خود را آغاز می‌کنند.

داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، برای شرکت در امتحان لازم است تا پایان وقت امروز سه شنبه ۱۳ تیر به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه نمایند.(جزئیات بیشتر)

 پرونده قطع اینترنت در زمان کنکور بسته شد

به دنبال برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در تیرماه، قرار شد تا بنابر دستور رئیس جمهور اینترنت در زمان آزمون قطع نشود؛ مسئله ای که به تازگی وزیر علوم هم بر آن تاکید کرده و گفته است طبق دستورات، اینترنت نباید قطع شود و وزارت علوم هم سیستم های خاص خود را دارد تا امنیت کنکور تأمین و تضمین شود.

بروز تقلب و لو رفتن سؤالات آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و حواشی آن چند سالی است که نگرانی‌ها و ابهامات زیادی را در اذهان عمومی جامعه به ویژه برای داوطلبان رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی ایجاد کرده و مسئولان طی سال‌ها اقدامات و روش‌های گوناگونی را برای برگزاری سلامت این آزمون سراسری در نظر گرفتند که می‌توان به مواردی مانند قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور در سال گذشته اشاره کرد.(جزئیات بیشتر)

 چگونه سؤالات کنکور را پاسخ دهیم؟

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی صبح ۱۴ تیر، گروه هنر بعدازظهر ۱۴ تیر، گروه علوم تجربی صبح ۱۵ تیر و گروه زبان در بعداز ظهر ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی به همراه هر دفترچه آزمون، یک پاسخنامه داده می شود، که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی سوالات دفترچه آزمون در پاسخنامه مربوط اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

جزئیات تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

 آزمون اختصاصی هر یک از گروه های آزمایشی در تاریخ های اعلام شده به شرح ذیل در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون گروه های آزمایشی

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی: صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

گروه آزمایشی علوم انسانی: صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

گروه آزمایشی هنر: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

گروه آزمایشی علوم تجربی: صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲

گروه آزمایشی زبان های خارجی: بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲

تذکر خیلی مهم: درهای ورود به حوزه های امتحانی در روزهای امتحان، در نوبت صبح رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و در نوبت عصر رأس ساعت ۱۴ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا لازم است داوطلبان قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.(جزئیات بیشتر)

 آمار دریافت کارت آزمون سراسری اعلام شد

علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  گفت: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی صبح ۱۴ تیر، گروه هنر بعدازظهر ۱۴ تیر، گروه علوم تجربی صبح ۱۵ تیر و گروه زبان در بعداز ظهر ۱۵ تیر برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

محفل گرم خانوادگی در شب پایانی و یک «یاعلی» تا موفقیت در کنکور

 کنکور و آن استرس بی‌پایانش حالا برای کنکوری‌های ۱۴۰۲ به ایستگاه آخر رسیده است، برخی فردا و برخی دیگر روز پنج شنبه باید در آزمون شرکت کنند و برای تمام آن‌ها امشب شب سرنوشت‌سازی است چرا که جمع بندی تمام دانسته‌هایشان در روحیه‌ای است که همین شب آخر دارند، به عقیده بسیاری از مشاوران اعتماد به نفس و خیال آسوده‌ای که داوطلب کنکور امشب آن را از خانواده دریافت می‌کند قطعا می‌تواند در موفقیت او اثرگذار باشد.

اما خانواده‌ها امشب باید چه کنند تا به داوطلب کنکور روحیه دهند؟

این سؤال را از منصور سعیدی مشاور کنکور پرسیدیم.(جزئیات بیشتر)

تسهیل شرایط شرکت در آزمون دانش‌نامه فوق‌تخصصی بالینی

بر اساس مصوبه کمیسیون موارد خاص معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در ۸ خرداد ماه سال جاری، به تصویب رسیده، شرایط شرکت در آزمون «دانش‌نامه تخصصی و فوق‌تخصصی بالینی پزشکی» برای پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت فوق‌تخصصی تسهیل شده است.

بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، داوطلبان آزمون دانش‌نامه فوق‌تخصصی سال ۱۴۰۲ که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شده‌اند و دوره مقطع فوق‌تخصص خود را با تاخیر شروع کرده‌اند، چنانچه حداکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری موفق به اتمام دوره دستیاری خود شوند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند.(جزئیات بیشتر)

وسایل ممنوعه در کنکور؛ فقط مجازید این وسایل را با خود ببرید

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی در تاریخ‌های اعلام شده به شرح ذیل در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی: صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

گروه آزمایشی علوم انسانی: صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

گروه آزمایشی هنر: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

گروه آزمایشی علوم تجربی: صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲

گروه آزمایشی زبان‌های خارجی: بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲

تذکر خیلی مهم: درهای ورود به حوزه‌های امتحانی در روزهای امتحان، در نوبت صبح رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و در نوبت عصر رأس ساعت ۱۴ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا لازم است داوطلبان قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.(جزئیات بیشتر)

تقویت خطوط عبوری و مسیر‌های منتهی به محل‌های برگزاری آزمون سراسری

مهدی علیزاده در حساب شخصی خود در توییتر با اشاره به برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ماه نوشت: «کنکور روز مهمی در زندگی بسیاری از جوانان ماست.

شرکت واحد برای آسایش کنکوری‌های عزیز در ۲ روز برگزاری کنکور اقدام به تقویت خطوط عبوری و مسیر‌های منتهی به محل‌های برگزاری آزمون می‌کند.(جزئیات بیشتر)

آغاز ماراتن کنکور ۱۴۰۲ | شانس قبولی داوطلبان امسال بیشتر است؟

 نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب، صبح و عصر امروز چهارشنبه ۱۴ و فردا پنج‌شنبه ۱۵ تیر در ۴۱۷ شهرستان برگزار می‌شود.

۶۱ درصد داوطلبان نوبت دوم کنکور را زنان با تعداد ۶۸۷ هزار نفر و ۳۹ درصد آنان را مردان با ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب تشکیل می‌دهند. این اولین سالی است که کنکور در کشور در ۲ نوبت برگزار می‌شود. نوبت اول کنکور دی‌ماه سال گذشته برگزار شد و  بیش از ۹۰۰ هزار داوطلب در آن شرکت کردند.

طی سال‌های اخیر مسائلی مانند کمرنگ شدن عدالت آموزشی و اختلاف طبقاتی دانش‌آموزان، اهمیت کنکور سراسری را برای داوطلبان و خانواده‌ها به شکل چشمگیری تحت تاثیر قرار داده است. به گفته خود مسئولان، ۸۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور در تمام گروه‌های آموزشی به دانش‌آموزان مدارس خاص دولتی اختصاص دارد. به همین دلیل خیلی از دانش‌آموزان، دیگر انگیزه و امیدی به پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود ندارند و بسیاری از آنها عطای دانشگاه و تحصیل در دانشگاه را به لقای آن می‌بخشند و به سمت بازار کار می‌روند.(جزئیات بیشتر)

 آغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

 نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف کشور و یک هزار و ۹۵۵ حوزه فرعی با برگزاری آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی از صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ آغاز شده است.

ماراتن نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی: بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ادامه می‌یابد.

در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند.(جزئیات بیشتر)

فرصت ثبت علاقه‌مندی به شرکت در آزمون‌های عملی کنکور ۱۴۰۲ آغاز شد

 به نقل از فارس، داوطلبان گروه آزمایشی هنر و داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه مندی به رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی می توانند از امروز ۱۳ تیرماه تا ۱۹ تیرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش همزمان با دریافت کارت‌ شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری‌ سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی را اعلام کنند.

لذا داوطلبان لازم است طبق توضیحات زیر اقدام کنند:

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته های پذیرش با آزمون مندرج در جدول زیر به منظور شرکت در آزمون عملی، باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی جدول زیر (موارد ۲ تا ۱۴) در تاریخ ۱۳ تا ۱۹ تیر ۱۴۰۲ از طریق سامانه آزمون سراسری اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

۹۲۰ هزار نفر کارت کنکور دریافت کردند

 علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون ۹۲۰ هزار نفر برای دریافت کارت آزمون سراسری اقدام کردند که این تعداد با احتساب کارت نفراتی است که در دو یا سه گروه آزمایشی (گروه هنر یا زبان‌های خارجی یا هر دو) شرکت کردند و باید دو یا سه کارت دریافت کنند.(جزئیات بیشتر)

مسابقه دانشجویی «عـید غـدیرخـم» برگزار می‌شود

کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت عید بزرگ غدیر، مسابقه «عید غدیر خم» را برگزار می‌کند.

این مسابقه در دو بخش «مکتوبات و کتابخوانی» برگزار می‌شود که «یادداشت‌نویسی»، «دل‌نوشته» و «شعر خود» محورهای بخش مکتوبات این مسابقه است و در  بخش« کتابخوانی» هم  از کتاب جاذبه و دافعه امام علی (ع) نوشته شهید استاد مرتضی مطهری، مسابقه برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

آغاز ماراتن کنکور ۱۴۰۲ | شانس قبولی داوطلبان امسال بیشتر است؟

نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب، صبح و عصر امروز چهارشنبه ۱۴ و فردا پنج‌شنبه ۱۵ تیر در ۴۱۷ شهرستان برگزار می‌شود.

۶۱ درصد داوطلبان نوبت دوم کنکور را زنان با تعداد ۶۸۷ هزار نفر و ۳۹ درصد آنان را مردان با ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب تشکیل می‌دهند. این اولین سالی است که کنکور در کشور در ۲ نوبت برگزار می‌شود. نوبت اول کنکور دی‌ماه سال گذشته برگزار شد و  بیش از ۹۰۰ هزار داوطلب در آن شرکت کردند.

طی سال‌های اخیر مسائلی مانند کمرنگ شدن عدالت آموزشی و اختلاف طبقاتی دانش‌آموزان، اهمیت کنکور سراسری را برای داوطلبان و خانواده‌ها به شکل چشمگیری تحت تاثیر قرار داده است. به گفته خود مسئولان، ۸۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور در تمام گروه‌های آموزشی به دانش‌آموزان مدارس خاص دولتی اختصاص دارد. به همین دلیل خیلی از دانش‌آموزان، دیگر انگیزه و امیدی به پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود ندارند و بسیاری از آنها عطای دانشگاه و تحصیل در دانشگاه را به لقای آن می‌بخشند و به سمت بازار کار می‌روند.(جزئیات بیشتر)

 شرایط پرداخت وام عتبات برای پیاده‌روی اربعین به دانشجویان

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به وام‌های دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با یکی از بانک‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته است و دانشجویان علاقه‌مند به حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌توانند وام پنج میلیون تومانی دریافت کنند.

گنجی با اشاره به شرایط دانشجویان برای دریافت وام عتبات و پیاده روی اربعین دانشجویی افزود: دانشجویانی که قصد دارند به صورت گروهی برای پیاده روی اربعین اقدام کنند تحت نظارت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند تا از طریق نهاد به صورت دسته جمعی به صندوق رفاه دانشجویان معرفی شوند، صندوق نیز این دانشجویان را به طور دسته جمعی به بانک طرف تعهد صندوق معرفی می‌کند و وام یادشده پرداخت شود.(جزئیات بیشتر)

 واکنش رئیس سازمان سنجش به سؤالات و پاسخنامه‌های منتشر شده کنکور ۱۴۰۲ در کانال‌های مجازی

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره پاسخ‌نامه‌ها و پرسشنامه‌هایی که از سوی کانال‌های مجازی به نام کنکور تیر ۱۴۰۲ منتشر شده، گفت: این پاسخنامه‌ها و پرسشنامه‌ها جعلی و فیک است.

وی افزود: داوطلبان با خیال راحت در آزمون شرکت کنند. هیچ مشکلی وجود ندارد، حتی سوالات را خودمان هم ندیدیم و به صورت پاکت بسته‌بندی شده در اختیار داوطلبان قرار گرفته است که خودشان آن را باز می‌کنند.

پورعباس گفت: این کانال‌های مجازی پاسخنامه‌ها و پرسشنامه‌های فیک را منتشر می‌کنند تا با احساسات داوطلبان بازی کنند.(جزئیات بیشتر)

 مسن‌ترین و جوان‌ترین کنکوری ۱۴۰۲ معرفی شدند

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح امروز با شرکت داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی آغاز شد.

مسن‌ترین داوطلب این آزمون متولد سال ۱۳۱۸، متولد شیراز است که در  گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده و جوان‌ترین داوطلب نیز متولد ۱۳۸۸ از البرز است که در گروه علوم تجربی شرکت کرده است.(جزئیات بیشتر)

 پورعباس: کنکور در حال حذف شدن است

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از صبح امروز با حضور داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور و در ۱۳ کشور خارجی آغاز شده است.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد و در حاشیه برگزاری آزمون سراسری گفت: امروز روز بزرگی است که سرنوشت تحصیلی جوانانمان رقم می‌خورد و همه تمهیدات را سنجیده ایم. امیدوارم بخاطر ترافیک اطراف حوزه مشکلی پیش نیاید.(جزئیات بیشتر)

انتشار سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از این روز

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۴۸۰ هزار نفر در آزمون‌های اختصاصی گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی شرکت کردند و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز عصر امروز به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه تصریح کرد: استرس کنکور برای این است که همه داوطلبان بتوانند کنکور خوبی را برگزار کنند و مشکلی نباشد. بنده هم که به عنوان رئیس سازمان سنجش اینجا هستم، استرس دارم.

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی داوطلبان از شنبه در سایت آموزش و پرورش منتشر می‌شود، گفت: داوطلبان باید سوابق تحصیلی خودشان را کنترل کنند. تا آخر تیر ماه نیز نمرات باید اعلام شود.(جزئیات بیشتر)

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در گروه علوم ریاضی پایان یافت

 نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از صبح امروز برای ۲ گروه علوم ریاضی و علوم انسانی آغاز شد.

با توجه به اینکه زمان پاسخ به سؤالات برای داوطلبان آزمون علوم ریاضی ۱۴۵ دقیقه بود، این آزمون دقایقی پیش پایان یافت.

داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی در ۲ زمان ۷۰ و ۷۵ دقیقه‌ای به سؤالات خود در ۲ دفترچه ریاضیات و فیزیک، شیمی پاسخ دادند.(جزئیات بیشتر)

 دفترچه‌های سؤالات آزمون سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود

به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، علی صدر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به منظور آرامش خاطر خانواده داوطلبان و جلوگیری از سوءاستفاده برخی از شبکه‌های کلاهبرداری، دفترچه سؤالات هر آزمون پس از اطمینان از جمع‌آوری پاسخنامه‌ها منتشر خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

 ادعای شیادان درباره حضور داوطلب جایگزین در کنکور به روش گریم!

به نقل از سازمان سنجش، مختار کاظم‌زاده مدیرکل حراست و حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش ضمن هشدار به کلاهبرداران و شبکه‌های شیادی در فضای مجازی، گفت: هوشیاری و آگاهی خانواده‌ها و داوطلبان، باعث خواهد شد مسیر زندگی و آینده آنها دستخوش نقشه‌های سوداگران و کلاهبرداران قرار نگیرد.

وی افزود: اخیراً طبق بررسی و گزارش‌های به‌دست‌آمده برخی از کلاهبرداران فضای مجازی با ادعای ارسال نفر شرکت‌کننده جایگزین در آزمون سراسری به روش گریم صورت و غیره، سعی در اغفال و جلب اعتماد و اخاذی از خانواده‌ها و داوطلبان را دارند که بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری و فصل پنجم قانون مجازات اسلامی، این اقدام جرم انگاری شده است و پس از رسیدگی و احراز وقوع جرم، علاوه بر محرومیت‌های پیش‌بینی شده در قانون، مجرمان از جنبه کیفری نیز تحت پیگرد محاکم قضایی قرار خواهند گرفت.(جزئیات بیشتر)

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از دفترچه های کنکور فیک هستند

دکتر عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران افزود: گروه‌های مدعی تقلب از شب گذشته تعدادی تصویر از جلد دفترچه کنکور با عنوان دفترچه کنکور ۱۴۰۲ منتشر کرده اند که همگی فیک هستند و اصلاً شباهتی به دفترچه‌های اصلی ندارد.

وی افزود: پلیس فتا و سایر دستگاه‌های نظارتی تعدادی از شبکه‌های مدعی تقلب را دستگیر کرده اند. تمام هدف این شبکه‌ها القای موضوع تقلب است. داوطلبی میان دستگیری‌ها نبوده است.(جزئیات بیشتر)

 آمار دریافت کارت آزمون سراسری اعلام شد

علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم انسانی،علوم ریاضی و فنی و هنر در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه، داوطلبان گروه‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ فرصت دارند کارت خود را تهیه کنند.

وی افزود: از میان یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر داوطلب نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ تاکنون ۹۵۰ هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده اند.(جزئیات بیشتر)

امشب آخرین فرصت دریافت کارت نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

 دکتر علیرضا کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کارت‌های شرکت در آزمون همه داوطلبان به همراه راهنمای شرکت در آزمون از یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ در سامانه آزمون سراسری (مندرج در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) برای مشاهده و پرینت فعال شده است.

وی گفت: با توجه به برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و هنر در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه، داوطلبان گروه‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ فرصت دارند کارت خود را تهیه کنند.(جزئیات بیشتر)

سرشبکه‌های فروش سوالات کنکور دستگیر شدند

به نقل از فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه آزمون در دانشگاه شهید بهشتی گفت: دیشب یک شب فوق العاده بود و تا صبح کار کردیم، دستگیری های زیادی داشتیم. شبکه‌هایی از خراسان، لرستان و خوزستان بودند، در تهران اما موردی نداشتیم.

وی افزود: دیشب پلیس فتا و پلیس امنیت فوق العاده عمل کردند، امروز هم شیادان تلاش داشتند که مردم را وادار به پرداخت پول های هنگفت کنند اما پلیس عالی عمل کرد و من تشکر ویژه از آنها دارم.

پورعباس ادامه داد: امروز تقلب انجام نمی شود یعنی مرحله بازگشت پاسخ به هیچ عنوان انجام نمی‌شود، محتمل هست که عکس بیرون بیاید اما مطمین باشید که اتفاق خاصی نمی‌افتد.(جزئیات بیشتر)

وزیر علوم از حوزه برگزاری کنکور بازدید کرد

کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ برای داوطلبان گروه علوم تجربی از صبح امروز آغاز شده است. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم صبح امروز از حوزه برگزاری آزمون در دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد.(جزئیات بیشتر)

 گنجی: بسیاری از دانشگاه‌ها بودجه تغذیه را در این بخش هزینه نکرده اند

 به نقل از سازمان امور دانشجویان، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در افتتاحیه نشست تخصصی طراحی الگوی تامین مالی تغذیه و خوابگاه دانشجویی که در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: صندوق رفاه دانشجویان، متولی امور رفاهی دانشجویان و حل مسائل دانشجویان است و در این نشست هم با این دیدگاه گرد هم آمده ایم، زیربنای همه ی مراتب مهم دانشگاهی در امور دانشجویان خلاصه می شود و دانشجویی که دغدغه ی معیشتی دارد، نباید از او انتظار داشت که پژوهشِ خوب ارائه دهد و در دانشگاهی که پژوهش مناسب انجام نشود، آموزش مناسبی هم رقم نخواهد خورد.

گنجی ادامه داد: اگر بخواهیم دانشگاه های مطلوب در متن نظام اسلامی داشته باشیم نباید در قسمت رفاهیات دانشجویی مشکل وجود داشته باشد که عدم وجود مشکل و مسئله در این بخش، باعث شکوفایی سایر بخش ها نیز خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

 ابلاغ تقویم آموزشی نیم‌سال اول دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

 به نقل از ایسنا، مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تقویم آموزشی دانشگاه‌ها برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مدت زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی در  نیم‌سال نخست سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، از شنبه ۱۸ شهریور ماه آغاز می‌شود و ۱۳ دی ماه به پایان می‌رسد. مدت زمان آموزش در این ترم تحصیلی، ۱۷ هفته است.

در ابلاغیه مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموز پزشکی آمده است که ۲ هفته پس از شروع نیم‌سال تحصیلی، زمان حذف و اضافه دانشجویان آغاز می‌شود و دانشجویان تا ۵ هفته به پایان ترم تحصیلی فرصت دارند برای «حذف اضطراری» اقدام کنند.

فرایند ۱۹ روزه برگزاری امتحانات دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، ۳ روز از اتمام کلاس‌های درسی آغاز می‌شود. به عبارت دیگر، امتحانات دانشگاه‌های تابعه وزارت بهداشت از روز شنبه ۱۶ دی ماه آغاز می‌شود و روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه به پایان می‌رسد.(جزئیات بیشتر)

 گنجی: تمام وام‌های دانشجویان پرداخت شده است

وام های دانشجویی انواع مختلفی دارد که مهمترین ترین آن‌ها که هر ساله در صندوق رفاه قرار می‌گیرند و دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند.

وام تحصیلی از ساده ترین وام است که هر ساله دانشجویان زیادی برای حل مشکلات تحصیلی خود از این وام استفاده می‌کنند و  هر دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند وام تحصیلی خود را دریافت کند و تنها شرط آن تسویه کردن وام قبلی است.

وام ضروری دانشجویی به تمامی مقاطع مختلف تعلق می‌گیرد اما شرایط دریافت این وام در دانشگاه آزاد و دولتی با یکدیگر متفاوت است، به این صورت که دانشگاه آزاد وام ضروری را در زمان احتیاج دانشجو به خدمات درمانی فوری نظیر بستری شدن یا جراحی ارائه می دهد، اما وام ضروری دانشجویی در دانشگاه سراسری موارد بیشتری را پوشش می دهد.(جزئیات بیشتر)

 زلفی‌گل: برگزاری آزمون الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ برای داوطلبان گروه علوم تجربی از صبح امروز آغاز شده است. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: خوشبختانه آزمون سراسری در امنیت کامل در سراسر ایران اسلامی در حال برگزاری است. الحمدلله همه امکانات فراهم شده تا فرزندان عزیزمان در کمال آرامش به رقابت علمی بپردازند و نهایت خدمات را به آنها ارائه دهیم.

وی افزود: ما یک طرح کلان ملی در شورای عالی عتف با حضور شخص ریاست جمهوری برای برگزاری آزمون الکترونیکی مطرح کردیم که خوشبختانه مصوب شد اما مستلزم این است که شرکت دانش بنیان مربوطه اقدامات را انجام دهد و ابتدا آزمون الکترونیکی برای آزمون‌های کوچک‌تر انجام می‌دهیم و پس از آن به آزمون سراسری می‌رسیم.(جزئیات بیشتر)

رقابت ۴۸۵ هزار داوطلب در گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۲ برگزار شد

روز دوم نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی آغاز شده است. نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ با برگزاری گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ به پایان می رسد.

در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی

تعداد شرکت کنندگان در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر است. از این تعداد ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ داوطلب (۶۶ درصد) زن و تعداد ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ داوطلب (۳۴ درصد) مرد هستند. آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها ارتقاء می یابد

 محمدهادی زاهدی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای ارتقا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد لزوم تخصیص اعتبار برای ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها است، خیلی از زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ما نیاز به بروزرسانی دارد که امسال خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی مکلف شده اند یک تا دو درصد بودجه خود را به حوزه زیرساخت اختصاص دهند، این اتفاق بسیار خوبی بوده که باید از افرادی که بانی این مسئله بودند تشکر کرد چرا که اختصاص بودجه مذکور موجب ارتقا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها شده و بخشی از کمبود دانشگاه‌ها در این زمینه جبران خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

تقویم تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

، تقویم تحصیلی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و موسسات آموزشی وابسته به وزارت بهداشت در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به منظور برنامه ریزی گروه های آموزشی منتشر شد.

بر اساس این تقویم تحصیلی مدت آموزش ۱۷ هفته است و بازه زمانی آموزش از ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ آغاز می شود و تا ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.(جزئیات بیشتر)

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در سلامت کامل برگزار شد

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با این که آزمون نوبت اول و نوبت دوم آزمون سراسری در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، گفت: با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی آزمون به شکل مطلوبی برگزار و زمینه اجرای عدالت آموزشی و شایسته گزینی فراهم شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد اقدامات انجام شده در مورد سلامت آزمون سراسری، گفت: در روز‌های اخیر و همزمان با برگزاری آزمون سراسری تعدادی از سرشبکه‌های کلاهبرداری و شیادی در استان‌های مختلف دستگیر شدند و البته بر اساس بررسی‌ها و اعلام مراجع ذیربط میزان فعالیت این شبکه‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.(جزئیات بیشتر)

چند صفحه از سوالات کنکور لو رفت؟

 عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار  سوالات آزمون سراسری در روز اول این آزمون گفت: دفترچه سوالات منتشر نشده بلکه توانستند از یک صفحه سوالات عکس بگیرند که فرد متقلب شناسایی شد، اگر شناسایی نشده بود شاید از بقیه صفحات هم عکس می‌گرفت.

وی افزود: اگر متقلبان کنکور به هر نحوی سوالات را به خارج از آزمون ارسال کنند، با تدابیر اتخاذ شده، به سرعت شناسایی می‌شوند و به هیچ وجه امکان دریافت پاسخ را ندارند، خیال داوطلبان راحت باشد که حقی از کسی ضایع نمی شود و پلیس فتاو پلیس امنیت نیز سرشبکه های متقلب را دستگیر کرده اند.(جزئیات بیشتر)

خبرهای خوب در حوالی بورس؛ از تعدیل نرخ خوراک تا گزارش های جذاب

به نقل از مهر، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار سرمایه در هفته گذشته به مهر گفت: شاخص کل بورس از عدد ۲ میلیون و ۱۴۳ هزار واحدی به عدد ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار واحدی رسیده و رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد. شاخص هم وزن با رشد ۴ درصدی مواجه شد.

غفوری افزود: هفته گذشته میانگین ارزش معاملات ۷,۰۱۲ میلیارد تومان ثبت شده که نسبت به هفته گذشته یک درصد افزایش یافته است و نکته مثبت اینکه در ۲ هفته گذشته ۳۲۴ میلیارد تومان میانگین خروج پول از بازار سرمایه بوده ولی میانگین خروج پول در هفته گذشته تنها ۲۲ میلیارد تومان بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وقتی پارامترهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه را بررسی می‌کنیم، به عوامل مهم زیر برخورد می‌کنیم، گفت: میانگین نرخ بهره بدون ریسک نزولی بوده و از ۲۵ درصد به ۲۴.۶۱ رسیده است، نرخ دلار در بازار آزاد نیز رشد یک درصدی را مواجه بوده و از ۴۹,۷۰۰ تومان به ۵۰,۳۰۰ تومان رسیده است. که این دو محرک‌های خوبی برای حرکت بازار سرمایه است.(جزئیات بیشتر)

آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری تخصصی

فرایند انتخاب رشته محل پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی، امروز شنبه به پایان می‌رسد.

11 روز پس از اعلام نتایج اولیه، فرایند انتخاب رشته محل پنجاهمین آزمون دستیاری رشته‌های تخصصی آغاز شد. بر این اساس، فرایند انتخاب رشته محل از صبح یکشنبه ۱۱ تیر ماه آغاز شده و آخر وقت امروز شنبه ۱۷ تیر ماه به پایان می‌رسد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند  ۱۰۰ رشته‌محل در تمامی رشته‌های تخصصی انتخاب کنند. داوطلبانی که طرح خود را به پایان نرسانده‌اند، فقط مجاز به انتخاب رشته‌محل در رشته‌های تخصصی «بی‌هوشی» و «طب اورژانس» هستند. به عبارت دیگر تمام داوطلبان به جز افرادی که طرح خود را به پایان نرسانده‌اند، می‌توانند در تمام رشته‌های تخصصی، رشته‌محل انتخاب کنند.(جزئیات بیشتر)

 سوابق تحصیلی کنکوری‌ها امروز منتشر می‌شود

 سوابق تحصیلی داوطلبان از امروز شنبه ۱۷ تیر ماه سال جاری در سایت آموزش و پرورش منتشر می‌شود، داوطلبان باید سوابق تحصیلی خودشان را کنترل کنند. تا آخر تیر ماه نیز نمره‌کل سابقه تحصیلی باید اعلام شود.

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و  پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

 نتایج آزمون کارشناسی ارشد حافظان قرآن اعلام شد

 اسامی آن‌ دسته از حافظان کل قرآن مجید (دیپلم و غیردیپلم) و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ شرکت نموده و حائز شرایط بودند، اعلام شد.

متقاضیان بهره‌­مندی از قانون مذکور لازم است حداقل مدرک تخصصی مندرج در مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی (حافظ درجه ۳) را که توسط سازمان دارالقرآن کریم و با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار می شود، ارائه کنند.(جزئیات بیشتر)

سرانه های آموزشی در استان تهران متناسب با جمعیت باشد

 علیرضا فخاری عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی، شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع، علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی، ازوجی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و دیگر مسئولان برگزار شد، ضمن تبرک عید غدیر در مورد نوسازی مدارس اظهار داشت: اولین موضوعی که باید در دستورکار اداره کل نوسازی مدارس باشد، مصوبات سفر رئیس جمهور است که البته در این زمینه نوسازی عملکرد خوبی داشته و چندین مورد کلنگ زنی انجام شد.

وی با اشاره به مطول شدن زمان احداث مدارس افزود: استفاده از ساخت صنعتی در حوزه مدارس کمک‌کننده است و باید از فرصت‌های علمی و پژوهشی در حوزه صنعتی سازی بهره برد.

استاندار تهران عنوان داشت: ایمنی سازی مدارس اهمیت زیادی دارد و همواره باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین توزیع سرانه‌های آموزشی باید مبتنی بر توزیع سرانه جمعیت باشد، این موضوع در مورد مساکن مهر و کمبودهای آموزشی نیازمند پیگیری جدی می‌باشد.(جزئیات بیشتر)

مصوبه‌ سیاست‌ها و ضوابط سامان‌دهی سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شد

 به نقل از موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، نخستین جلسه میز پژوهشی «الزامات اجرایی‌سازی مصوبه‌ سیاست‌ها و ضوابط سامان‌دهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» به مدیریت سمیه فریدونی عضو هیات علمی موسسه، دبیری هما فضلی و با حضور اعضای میز به میزبانی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد.

در ابتدای جلسه نجف آقایی مشاور رئیس موسسه و دبیر شبکه متخصصان آموزش عالی ضمن به معرفی این شبکه پرداخت و اعلام کرد: شبکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ عضو دارد و ما به دنبال ایجاد و شناساندن این شبکه در بعد ملی هستیم و هدف آن استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در جهت پاسخگویی به مسائل و چالش‌های روز آموزش عالی است.(جزئیات بیشتر)

اجرای طرح آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار

 به نقل از پارک فناوری پردیس، پنجمین دوره طرح توانمندسازی صدف؛ ویژه ناحیه نوآوری پردیس، تابستان ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس اجرایی می‌شود. طرح توانمندسازی صدف در نظر دارد با هموارسازی مسیر به افراد کمک کند تا ابتدا به خودشناسی برسند و در ادامه با حضور در کارگاه‌های مختلف، مسیر درست شغلی را انتخاب کنند و در نهایت بتوانند نقش‌آفرینی مؤثری در زیست‌بوم فناوری و نوآوری داشته باشند.

این طرح در ۴ مرحله اصلی خودشناسی/شخصیت‌شناسی (ارائه آموزش‌هایی به منظور شناخت تیپ شخصیتی خود و آشنایی با آزمون‌های شخصیت شناسی معتبر و نحوه استفاده و کاربرد آزمون‌ها)، مهارت‌افزایی در حوزه مهارت‌های نرم (ازجمله ارتباطات مؤثر و فنون مذاکره، رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با سبک‌های شغلی و کارآفرینی، آشنایی با روندهای بازار کار و مهارت‌های مورد نیاز شغلی در آینده، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و...)، طراحی مسیر حرفه‌ای و آشنایی با زیست بوم فناوری و نوآوری (آشنایی با پارک‌های علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری ازجمله مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، فن‌بازارها، کارخانه‌های نوآوری و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان به تناسب رشته تحصیلی افراد) برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

تجمع اعتراضی دانشجویان مازندران نسبت به هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد

تجمع اعتراضی و انزجار دانشجویان مازندران و اعضای هسته بین الملل استان مازندران نسبت به هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top